Aktuality, akce

Fotogalerie

Informace

Ateliér DiF patří pod literárně - dramatický obor ZUŠ Libčice a spojuje všechny divadelní a filmové soubory pod jeden společný název.
Podrobnější informace najdete zde.

 

 

 

LITERÁRNĚ DRAMATICKÝ OBOR 23/24
ZUŠ - CVA VELKÉ PŘÍLEPY

 

PONDĚLÍ

INDIVIDUÁL - AUTORSKÁ TVORBA

Ema Hejnicová - 14:35 - 15:20

Tadeáš Škurek - 15:25 - 16:10

 

NÁZEV SKUPINY: KAPKA

16.15 - 18.30

věk: 7. - 9. třída ZŠ

  1. Karolína Bohatová 

  2. Hejnicová Ema 

  3. Karlová Anna 

  4. Lapáčková Barbora

  5. Menšík Kryštof

  6. Orlová Kateřina 

  7. Palmer Ella

  8. Postlerová Lucie 

  9. Škurek Tadeáš 

  10.  

ÚTERÝ 

 

NÁZEV SKUPINY: MLADŠÍ ÚTERNÍCI
čas: 13:25 - 15:40
věk: 2. - 3. TŘÍDA - úterý

  1. Gottfriedová Sofie 

  2. Hošková Kristýna 

  3. Jíšová Rozálie 

  4. Karas Arnošt David 

  5. Krivda Lucie 

  6. Klimešová Lucie 

  7. Menšík Albert 

  8. Paloušová Sofie

  9. Tůmová Johana 

  10. Zajacová Andrea

 

NÁZEV SKUPINY - STARŠÍ ÚTERNÍCI 

čas:  15:45 - 18:00

věk: (3). 4 - 5. TŘÍDA
 

  1. Antonín Dominik

  2. Bohatová Sára

  3. Coufalová Bětka

  4. Fairová Denisa 

  5. Fulop Elias

  6. Hrubá Emilie

  7. Kaděra Dominik

  8. Menšíková Apolenka 

  9. Pacák Jakub 

  10. Velichová Helča 

 

INDIVIDUÁL

čas: 18.05 -18.50 Nováková Anna 

 

NÁZEV SKUPINY: DOSPĚLÁCI -

čas: 19:15 - 21:30

 

  1. Beznosíková Natalya

  2. Bíč Jindřich

  3. Bradáč Miroslav

  4. Kapounová Kateřina

  5. Lukeš Filip

  6. Menšík Julie

  7. Ondračka Marek

  8. Pěkná Lucie

  9. Svobodová Marta

  10. Zelenková Iveta

 

STŘEDA

NÁZEV SKUPINY: OLIVY
čas: 14.15 - 16.30

věk: 4. - 6. třída
 

  1. Beznosikova Anna

  2. Čermáková Ema 

  3. Onderková Adéla 

  4. Šmilauer Vilém 

  5. Tomšík Nicole 

  6. Tůmová Justýna

  7. Abby Palmer 

  8. Volejhlová Kristýna 

  9. Nikol Zenáhlíková 

 

ČTVRTEK

NÁZEV SKUPINY: ANDĚLSKÝ MUFFIN
čas: 16.10- 18.25

  1. Doláková Adéla 

  2. Janči Johana 

  3. Koutný Tadeáš

  4. Martini Sofie

  5. Nováková Anna

  6. Šefránková Sofie

  7. Štajerová Julie

  8. Velichová Mia 

 

 

 

 

Jaroslav Hejnic
e-mail: jara.hejnic@gmail.com
telefon: 739 439 399

Literárně dramatický obor v Libčicích nabízí ke studiu dva základní předměty - Dramatická průprava (u mladších Přípravná dramatická výchova) a Multimediální tvorba (filmaři*).
 

JAKÝM ZPŮSOBEM PRACUJEME?

  • Děláme převážně autorské divadlo a autorské filmy. To znamená, že si scénáře píšeme sami.
  • Scénáře k divadelním představením a filmům píšeme na základě improvizačních cvičení a různých autorských technik. Mezi nápady, improvizacemi, ale i aktuálními nálady a prožitky hledáme náměty, které s námi zarezonují. Když takový námět objevíme, začneme k němu vymýšlet příběh. Někdy hned víme, o čem chceme vyprávět a dialogy z nás srší jako jiskry. Jindy  postupujeme zdlouhavě krůček po krůčku a pomalu tvoříme děj tak, abychom mu jako tvůrci rozuměli.
  • Nemáme scénáristu, pouze zapisovatele. Dialogy vznikají při zkoušení, stejně tak jako jednotlivé situace.
  • Velmi podobně funguje i režie. Herci se snaží přijít s řešením situací, vedoucí režisér (někdy učitel, jindy jedno z dětí) dává další podněty. Často jednu a tu samou situaci zahrají všichni herci. Sledujeme, jak se jednotlivými přístupy mění význam jediného sdělení.
  • Učitel má funkci průvodce, dramaturga a strážce ohně. U některých dětí se snaží zapálit tvůrčí oheň, u jiných zase hlídá, aby svými potenciálem nesplálili vše, co je v jejich dosahu.
  • Víme, že tento způsob práce má mnoho úskalí, ale baví nás ho zkoumat a realizovat a to už několik desítek let.

CO MOHOU DĚTI OČEKÁVAT?

Práce na hlavním (ročním) projektu

  • Práce na divadelním, nebo filmovém představení
  • Realizujeme zpravidla jedno představení za rok s premiérou v květnu.

Techniky na rozvoj divadelních dovedností

  • pohybový rozvoj - vnímání lidí, prostoru i vlastního těla, pantomima
  • hlasový rozvoj - síla hlasu, jistota projevu, moderování
  • dramaturgické semináře - práce s příběhem
  • improvizační cvičení

Hry
Hry jsou důležitou a nedílnou součástí naší práce. Leckdy nemusí přímo souviset s oborem. Rozvíjíme při nich spolupráci, slouží k relaxu po náročnější práci a ke stmelení třídy.

Práce na menších projektech
Tyto projekty nejsou primárně určené k veřejnému předvedení, i když občas učiníme výjimku. Obvykle nepřesáhnou rozsah jednoho setkání.
Smyslem snažení je učit děti pracovat projektovým způsobem a rozvíjet u nich jednotlivé kompetence:

  • Umím vymyslet určitý projekt
  • Dokážu projekt prezentovat před ostatními, učím se je nadchnout pro svou myšlenku
  • Raduji se z umožnění realizace mého projektu/dokážu uznat, že projekt jiných dětí je zajímavější a přijmu jiný koncept
  • Začínám pracovat na projektu. Uvědomuji si svou roli v týmu, snažím se svými dovednostmi přispět k výslednému dílu.
  • Realizuji s ostatními projekt.

Individuální vzdělávání

Dětem, které se chtějí věnovat tvoření nad běžný rámec literárně dramatického oboru, nabízíme individuální vzdělávání. Opět se zaměřujeme zejména na autorskou tvorbu, nebo na přípravu žáků na střední školu.

  • Autorská tvorba - psaní povídek, scénářů, tvorba audiomedíálního obsahu
  • Příprava na střední školu - herectví, filmová tvorba a fotografie

--------------

* Filmaři - mezi veřejností se zaběhl termín "filmaři", protože žáci multimediální tvorby se nejvíce zabývají natáčením krátkých filmů, ale záběr vlastní práce je trochu širší...